Annuleringsbeleid
Algemeen:
Hartelijk dank dat je aandacht besteedt aan de huurovereenkomst. Hier vind je enkele regels die we met onze gasten overeenkomen en die ten grondslag liggen aan de tijdelijke huurovereenkomst.
Vakantie, ontspanning en relaxen staan absoluut voorop en we zijn erg blij dat je interesse hebt in Casa Giromet.
Bij vragen helpen we graag verder.
De huur moet schriftelijk (e-mail of post) worden aangevraagd en wordt pas geldig na schriftelijke bevestiging van onze kant en is een aanbetaling overeengekomen, na ontvangst van de aanbetaling bindend. Het appartement wordt door de verhuurder in een ordentelijke en schoongemaakte staat overgedragen. De huurder verbindt zich tegelijkertijd voor alle medereizigers om het object zorgvuldig te behandelen. We verwachten geen borg, maar willen je vragen, mocht je iets beschadigen, de schade te vergoeden en via je verzekering af te handelen. Per appartement zijn maximaal 2 personen toegestaan.
Betalingen:
Aanbetaling bij aanmelding 25% van de totale prijs. We vragen je het resterende bedrag 6 weken voor aanvang van de huurperiode per overschrijving te voldoen. Mocht de restbetaling tot 30 dagen voor aanvang van de huurperiode niet ontvangen zijn, is de huurovereenkomst niet langer bindend. Het appartement kan dan aan eventuele nieuwe huurders aangeboden worden. We proberen contact op te nemen met de huurder en herinneren aan de restbetaling. Een borg wordt niet gevraagd. We raden een privéaansprakelijkheidsverzekering aan die schade aan vakantieappartementen dekt.
Voor aanvang van de reis kan er al iets gebeuren, maar ook tijdens het verblijf. We raden je uit ervaring aan om een passende reisverzekering af te sluiten, inclusief ziektekosten- en repatriëringsverzekering.
Annulering:
We vragen om schriftelijke mededeling (e-mail of post) - we proberen dan het appartement opnieuw te verhuren om het verlies zo klein mogelijk te houden. Bij annulering tot 6 weken voor aanvang van de huurperiode wordt de aanbetaling als forfaitaire annuleringskosten ingehouden. Bij last-minute annulering, vanaf de 6e week, zijn maximaal 80% van de overeengekomen huurprijs verschuldigd, bij annulering vanaf de 2e week 100%. Als de huurder niet de volledig geboekte tijd gebruikt (te late aankomst of vroegtijdig vertrek) bestaat er geen recht op gedeeltelijke terugbetaling.
Speciale regeling in verband met een pandemie en overheidsingrijpen in de reisvrijheid:
Als aankomst en/of verblijf door de overheid in de geboekte periode verboden zijn of aankomst vanwege grenssluitingen of quarantainevoorschriften op de woonplaats en/of hier ter plaatse beperkt zijn, evenals bij bestaande reiswaarschuwingen (een reisadvies is geen voldoende reden), kan de huurperiode kosteloos naar een andere datum worden omgeboekt, uiteraard ook naar het komende seizoen. Hierbij moet rekening gehouden worden met de prijsverschillen van de te wisselen periodes (voor-/hoogseizoen).
De huurovereenkomst kan in dit bijzondere geval ook buitengewoon worden opgezegd. Dit buitengewone opzegrecht geldt zowel voor de huurder als voor de verhuurder. Alle gedane betalingen (huur, bijkomende kosten zonder aftrek) worden terugbetaald. Verdere eisen en schadevergoeding zijn uitgesloten.
Als de verhuurder door overmacht of om andere belangrijke redenen verhinderd is te verhuren, wordt een buitengewoon opzegrecht verleend. De opzegging gebeurt schriftelijk (e-mail of post). In dit geval worden reeds betaalde huren terugbetaald. Verdere eisen en schadevergoeding zijn uitgesloten.
Bijkomende kosten:
Stroom en water zijn inbegrepen in de huurprijs. Verwarming wordt bij gebruik extra berekend (zie ook prijslijst).
Als eerste uitrusting zijn aanwezig: handdoeken (keuken, bad en zwembad) en beddengoed. Handdoekwissel elke 7 dagen inbegrepen.
Aansprakelijkheid:
Het verblijf op ons terrein is op eigen risico. Jouw verhuurder neemt geen aansprakelijkheid voor schade aan personen en dieren en beweeglijke goederen. Er bestaat slechts een tijdelijke huurovereenkomst. Extra diensten zoals WLAN of gebruik van het zwembad kunnen niet gegarandeerd worden. Een annuleringsverzekering is net zo min inbegrepen in de huurprijs als een ziektekosten-, ongevallen-, bagage- of aansprakelijkheidsverzekering. Uit ervaring is het absoluut zinvol om voor voldoende verzekeringsdekking te zorgen.
Aankomst- en vertrekdag en de aankomst- en vertrektijden:
Indien mogelijk, vragen we onze gasten om het appartement op de aankomstdag tussen 16.00 en 19.00 uur te betrekken en op de vertrekdag tot 10.00 uur vrij te maken. Bij afwijkingen vragen we je dit absoluut van tevoren af te spreken, zodat het appartement overgedragen kan worden!
Niet-rokers appartementen Huisdieren:
We vragen onze gasten niet in de appartementen te roken. Een asbak krijg je graag voor het terras. Huisdieren vragen we voor boeking met ons af te spreken, met name met het oog op andere gasten zijn huisdieren alleen in uitzonderlijke gevallen toegestaan. Er worden extra kosten voor de eindschoonmaak in rekening gebracht.
Mochten afzonderlijke bepalingen van deze overeenkomst en daarmee de basis van de tijdelijke huurovereenkomst ongeldig of onuitvoerbaar zijn of na het sluiten van de huurovereenkomst, dus na betaling van de aanbetaling, ongeldig of onuitvoerbaar worden, dan blijft de geldigheid van de overeenkomst voor het overige onaangetast.